жылдық есеп 2021-2022 » Ш.Уәлиханов атындағы орта мектебі
Жетісу облысы білім басқармасының
Панфилов ауданы бойынша білім бөлімінің
"Ш.Уәлиханов атындағы орта мектебі"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72774) 43-50-93
Есепші бөлімі:
+7(72774) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
31
май
2022

жылдық есеп 2021-2022

«Ш.Уалиханов атындағы орта мектеп» коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Мектеп психологтарының 2021-2022 оқу жылында

атқарған жұмыстарына   сараптама

Мақсаты: 

Білім алушылардың психологиялық денсаулығын сақтау, қолайлы  әлеуметтік-психологиялық жағдай жасау және білім беру үдерісіне қатысушыларға психологиялық қолдау көрсету.

Міндеттері:

  • Балаға  әртүрлі мәселелерін шешуге көмектесу;
  • Білім алушылардың мектепке дайындығын, ой-өрісінің даму мүмкіндігін және қызығушылығы мен бейімділігін анықтау;
  • Психологиялық диагностиканы жүргізу және білім алушылардың шығармашылық әлеуетін дамыту;
  • Оқушыға кәсіптік бағдар беру;
  • Мектеп басшысының оқу - тәрбие ісі жөніндегі орынбасарларымен, мейірбикелермен, педагог - ұйымдастырушымен, дефектологпен және әулеметтік педагогпен бірігіп іс - шаралар ұйымдастыру;
  • Оқушылардың ата-аналарымен және мұғалімдермен қарым-қатынасын анықтау;
  • Психологиялық ағарту және профилактика жұмыстар бойынша дәрістер өткізу, әңгімелер жүргізу, әдебиеттер ұсыну;
  • Білім алушылардың психологиялық денсаулығын қорғау;
  • Ұжымда жайлы психологиялық  микроахуал қалыптастыруға  және өндірістік кикілжіңдерді шешуге көмектесу;
  • Білім беру үдерісі субъектілерінің психологиялық-педагогикалық құзыреттілігін көтеру.


   Жұмыс жоспары  ҚРБҒМ №472 бұйрығы бойынша жұмыс жоспары жасалынды.

Психологиялық қызмет төмендегі бағыт бойынша жүзеге асырылады.:

  • психодиагностикалық 
  • түзету-дамытушылық 
  • ағартушылық-профилактикалық 
  • консультациялық
  • ұйымдастыру-әдістемелік 


1.Психодиагностикалық бағыт.

 



Мақсаты: 

  • оқыту мен дамытудағы проблемалардың пайда болу себептерін анықтау үшін оқушылардың жеке тұлғалық ерекшеліктерін психологиялық-педагогикалық зерттеу;
  • түзету жұмысы барысында сүйенуге болатын тұлғаның күшті жақтарын, оның резервтік мүмкіндіктерін анықтау; кәсіби және танымдық қызығушылықтарын ерте анықтау; танымдық іс-әрекеттің жеке стилін анықтау


Мектепалды даярлық тобының 

Мақсаты: Таным процестерін зерттеу арқылы  танымдық қабілеттері мен танымдық қызығушылығын дамыту.

Қатысқаны -54 оқушы

Психодиагностика нәтижесі





Зейіні 


Логикалық ойлау қабілеті


Ойлауды көріп қабылдауы 

Керн Йрасек әдістемесі бойынша «Ер адамның суретін  салу»

 Өзін-өзі бағалауы

Сенсорлық қабілеті

Жоғары-24

Орта-49

Төмен-27

Жоғары-38

Орта-42

Төмен-20

Жоғары-46

Орта-38

Төмен-16

Жоғары-43

Орта-44

Төмен-13


Жоғары-59

Орта-27

Төмен-14

Аудиал-41

Визуал-32

Кинестетик-27

Қорытынды: мектепалды даярлық тобы оқушыларымен танымдық процестерін дамытуға  арналған жаттығулар жүргізіліп, оқуға деген қызығушылықтары қалыптасты.


1 сынып оқушыларының  бейімделуі

 Мақсаты: Оқушылардың 1 сыныпқа   бейімделуін анықтау

 Қатысқаны -1 «А», «Ә», «Б» сыныптары,  78 оқушы,3 оқушы облыстық психологиялық-педагогикалық-медициналық консультацияның шешіміне сәйкес денсаулығына байланысты жалпы бағдарламамен   үйден оқытуға шығарылды.

1-тапсырма.  

«Мектеп» әдістемесі 

 Мақсаты:Оқу мотивациясын анықтау  






Қорытынды: Әдістеме бойынша мектепке кері және енжар көзқараспен  және  мотивациясы төменжан-жақты көмекті қажет ететін оқушы анықталмады.

2-тапсырма «Отбасы   әдістемесі» 

Мақсаты: Отбасы мүшелерін және баланың отбасындағы орнын білу мүшелерін толық көрсете алды. 









Қорытынды: Әдістеме бойынша жалпы сыныптарда бақылауды қажет ететін, отбасында мәселе бар оқушы анықталмады.

3-тапсырма «Оқушы зейінін, логикасын анықтау»  «Төртіншісі артық», «Ойлауды көріп қабылдау», Керн Йрасек әдістемесі

Мақсаты: Оқушылардың таным процестерін және тұлғалық ерекшеліктерін анықтау. 

1 сынып оқушыларының  мектепке психологиялық дайындығына  жүргізілген   психодиагностика нәтижесі

Зейіні 

01-5

Логикалық ойлау қабілеті

1-6

Ойлауды көріп қабылдауы 

Керн Йрасек әдістемесі бойынша «Ер адамның суретін  салу»

 Өзін-өзі бағалауы

Сенсорлық қабілеті

Жоғары-39

Орта-73

Төмен-9

Жоғары-34

Орта-76

Төмен-11

Жоғары-36

Орта-71

Төмен-14

Жоғары-53

Орта-68

Төмен-0


Жоғары-53

Орта-51

Төмен-17

Аудиал-41

Визуал-49

Кинестетик-31


































 1 сынып оқушыларымен жүргізілген түзету жұмыстары:

  • Заттық ойын «Сөз құрау». 
  • Эмоциялық –коммуникативті дағдыларды дамыту: «Көтеріңкі көңіл күй», «Сезіну», жаттығуы 
  • Мотивациялық сферасын қалыптастыру «Тез ойлан!»  ойыны 
  • Баланың өзіндік санасын дамыту және еркіндікті қалыптастыру
  • Танымдық жұмыс. «Бұл қашан болады?», «Он сөз және сан»
  • Сиқырлы сөздер құпиясы.

Ата- аналар мен психологиялық ағарту жұмысында оқылған баяндамалар тақырыптары: 

·«Балада  агрессияның көрінуі» онлайн  семинар-тренинг ұйымдастырылды. 

·«1 сынып оқушыларының зейінін дамыту» тақырыбында  онлайн кеңес,жаднама таратылды. 


 Қорытынды : Оқушылар оқу тәртібі және оқу жүктемесіне психологиялық тұрғыда сәтті  

                           бейімделді.


4сынып пен 5 сынып сабақтастығы

 Қатысқаны -4 «А» ,4 «Ә»,4 «Б» сыныптары,77 оқушы

Мақсаты: Баланы жүйелі сатылы дамыту, бір буыннан екінші буынға неғұрлым сәтті өтуге  

                    бағыттау


  • сынып оқушыларының психодиагностика нәтижесі


Зейіні 

Темпераменті 

Оқу мотивациясы 

Агрессия деңгейі

 Өзін-өзі бағалауы

Сенсорлық қабілеті

Социометриясы 

Жоғары-26

Орта-35

Төмен-16

Холерик-16

Сангвинг-28

Флегматик-19

Меланхолик-15

Жоғары-28

Орта-34

Төмен-15

Жоғары-12

Орта-46

Төмен-19

Жоғары-19

Орта-46

Төмен-12

Аудиал-28

Визуал-29

Кинестетик-20

Жұлдыздар-19

Қажеттілер-22

Қабылданғандар-29

Оқшауланғандар-7











































4 сынып оқушыларымен төмендегідей түзету – дамыту жұмыстары жүргізілді:

Кел танысайық!» (Психологиялық қарым-қатынас ортасы) Пән кабинеттерімен, мұғалімдермен таныстыру.

- «Біз 5-сыныпқа барамыз» 4-5 сабақтастық

- Ата-анаға ашық хат 

- «Менің ерекшелігім» оқушылардың өзіндік ой-пікірі.

Ұсыныс: 

  • Келесі оқу жылында орта буында оқытатын  пән мұғалімдер 5- сынып оқушыларының жеке ерекшілігін, білім деңгейін, жұмыс қарқынын, әр алуан іс-әрекетке бейімділігін т.б ескеру;

Ø  Орта буын мұғалімдері бастауыш сынып оқушыларының өзара қарым-қатынас түрлері, мінез-құлықтары жайында мағлұматтар алу.


Бастауыш 2 және 3 сыныптан диагностикалық бағыт бойынша төмендегі психологиялық әдістемелер алынды:

  • Оқу мотивациясы» Н.Г.Лусканов сауалнамасы 
  • «Өзін-өзі бағалау» әдістемесі
  • «Сіз таңдаған фигура өміріңіз туралы сыр шертеді» психогеометриялық тест
  • «Түймедақ» әдістемесі
  •  «Оқушы зейінін анықтау» әдістемесі
  • «Өз сыныбыңнан туған күніңе шақыратын сыныптастарыңның тізімін жаз» социометрия әдісі
  • «Менің жанұям» әдсістемесі

Мақсаты: Оқушылардың эмоционалдық жағдайын, танымдық процестерін және

жеке тұлғалық ерекшеліктерін анықтау.


Қатысқаны -2 сыныта 72 оқушы, 3 сыныпта 69 оқушы. 2 және 3 сынып бойынша жалпы 

                        оқушы саны-141

Зейіні 

Темпераменті 

Оқу мотивациясы 

Агрессия деңгейі

 Өзін-өзі бағалауы

Сенсорлық қабілеті

Социометриясы 

Жоғары-71

Орта-46

Төмен-24

Холерик-25

Сангвинг-49

Флегматик-38

Меланхолик-29

Жоғары-51

Орта-63

Төмен-25

Жоғары-17

Орта-80

Төмен-44

Жоғары-56

Орта-59

Төмен-25

Аудиал-46

Визуал-43

Кинестетик-52

Жұлдыздар-24

Қажеттілер-24

Қабылданғандар-78

Оқшауланғандар-15

Қорытынды: Оқушылардың   әлеуметтік психологиялық жағдайы тұрақты, зерттеу  

                         нәтижелері төмен деңгей көрсеткен оқушылармен түзету-дамыту  

                         жаттығуларын жүргізілді.





5-сынып оқушыларының орта буынға бейімделуі  

Диагностика бағдарламасының  мақсаты:

  • 5-ші сынып оқушыларына орта мектепте оқуға бейімделуіне психологиялық-педагогикалық көмек көрсету.
  • Оқу мотивациясының тұрақтылығын қалыптастыру
  • Балаларда  жағымды «Мен» концепциясын, өз-өзін сенімді ұстау дағдысын қалыптастыру және үрей, қорқыныш сезімдерін төмендету. 
  • Өздігінен қабылдау, өздігінен ашылу және басқаларды қабылдау негізінде - басқа адамдармен қарым-қатынас жасау дағдыларын қалыптастыру

Диагностика бағдарламасына төмендегі психологиялық әдістемелер алынды:

  • Оқу мотивациясы» Н.Г.Лусканов сауалнамасы 
  • «Өзін-өзі бағалау» әдістемесі
  • «Сіз таңдаған фигура өміріңіз туралы сыр шертеді» психогеометриялық тест
  • «Түймедақ» әдістемесі
  • Айзенктің тесті
  • «Оқушы зейінін анықтау» әдістемесі
  • «Өз сыныбыңнан туған күніңе шақыратын сыныптастарыңның тізімін жаз» социометрия әдісі
  • «Менің жанұям» әдсістемесі
  • «Кактус» әдістемесі 

5 сынып оқушыларының ата-аналарына ZOOM платформасы  арқылы сынып жетекшілерімен білесіп, «5 сынып оқушыларының орта буынға бейімделуі кезеңінде психологиялық қолдау» тақырыбында түсіндірме және кеңес беру   жұмыстары жүргізілді.

Қатысқаны – 5 «А», 5 «Ә»,5 «Б», 65 оқушы 


      5-сынып оқушыларының психодиагностика нәтижесі

Зейіні 

Темпераменті 

Оқу мотивациясы 

Агрессия деңгейі

 Өзін-өзі бағалауы

Сенсорлық қабілеті

Суицидке бейімділігі

Социометриясы 

Жоғары-20

Орта-33

Төмен-12

Холерик-15

Сангвинг-21

Флегматик-20

Меланхолик-8

Жоғары-22

Орта-29

Төмен-14

Жоғары-14

Орта-23

Төмен-28

Жоғары-30

Орта-23

Төмен-12

Аудиал-20

Визуал-22

Кинестетик-23

Суицидке бейімі бар-0

Суицидке бейімі жоқ-65

Жұлдыздар-12

Қажеттілер-15

Қабылданғандар-31

Оқшауланғандар-7


























Диагностикалық жұмыстардың негізінде төмендегідей түзету-дамыту жұмыстары жүргізілді:

  • «Танысайық бұл – МЕН» тренинг
  • «Бастауыш сынып оқушыларының орта буынға бейімделуі» сабақ
  • «Өз қорқынышыңды бейнелеп сал» сабақ
  • Ролдік ойын «Қарым - қатынаста не қиын?» 
  • «Өзіңе өзің көмектес!» (музыка және ертегі терапия элементтері) 
  • «Ессіз архитектор» (арттерапия элементтері)
  • Менің бейнем» (арттерапия элементтері) 
  • «Біздің жетістіктер мен қиындықтарымыз» (қорытынды сабақ)


Қорытынды: 5-сынып оқушылардың орта буынға бейімделуі педагогикалық-психологиялық консилиумда қаралды. Консилиум шешімі бойынша барлық оқушылар орта буынға сәтті бейімделді.


Орта буында білім алатын 6-8 сынып оқушыларымен диагностикалық бағыт бойынша төмендегі психологиялық әдістемелер алынды:

  • Оқу мотивациясы» Н.Г.Лусканов сауалнамасы 
  • «Өзін-өзі бағалау» әдістемесі
  • «Сіз таңдаған фигура өміріңіз туралы сыр шертеді» психогеометриялық тест
  • «Түймедақ» әдістемесі
  • Айзенк тесті
  •  «Оқушы зейінін анықтау» әдістемесі
  • «Өз сыныбыңнан туған күніңе шақыратын сыныптастарыңның тізімін жаз» социометрия әдісі
  • «Менің жанұям» әдсістемесі
  • «Кактус» әдістемесі
  • З.Королеваның суицидке бейімділігін анықтау тесті

6-сыныта 91 оқушы, 7- сыныпта 76 оқушы, 8- сыныпта 68 оқушы. Жалпы 6,7,8 сыныптар бойынша 235 оқушы психодиагностикалық минимумнан өтті.


Мақсаты: Оқушылардың эмоционалдық жағдайын, танымдық процестерін және

            жеке тұлғалық ерекшеліктерін анықтау.


Зейіні 

Темпераменті 

Оқу мотивациясы 

Агрессия деңгейі

 Өзін-өзі бағалауы

Сенсорлық қабілеті

Социометриясы 

Суицидке бейімділігі

Жоғары-78

Орта-122

Төмен-35

Холерик-38

Сангвинг-77

Флегматик-85

Меланхолик-29

Жоғары-81

Орта-92

Төмен-62

Жоғары-45

Орта-112

Төмен-78

Жоғары-78

Орта-122

Төмен-35

Аудиал-81

Визуал-89

Кинестетик-65

Жұлдыздар-46

Қажеттілер-65

Қабылданғандар-109

Оқшауланғандар-15

Бар – 0

Жоқ – 235


 Қорытынды: Оқушылардың   әлеуметтік психологиялық жағдайы тұрақты, зерттеу нәтижелері төмен деңгей көрсеткен оқушылармен түзету-дамыту жаттығуларын жүргізілді.


9 сынып оқушыларының  бейіндік қабілетін анықтау бойынша жұмыстар

Мақсаты:  Оқушылардың бейіндік ерекшеліктерін анықтау мен оның дамуына жағдай  

                       жасау.


 Қатысқаны- 9 «А», «Ә», «Б»,64 оқушы 

Диагностика бағдарламасына төмендегі психологиялық әдістемелер алынды:  А.Е.Голомшток әдісі, «Қызығушылық картасы», С.Карпиловтың бағдарлық-диагностикалық сауалнамасын, Д.Голлонд, Е.Климовтың мамандық түрін таңдау сауалнамасы, Кәсіби бейімділікті анықтау сауалнамасы т.б

 

Қорытынды : Сауалнаманың нәтижесі бойынша Әлеуметтік тип және Зияткерлік тип, Іскерлік типтегі оқушылар  көп анықталды, яғни бұл  оқушылар жаратылыстану-математикалық және гумманитарлық бағыт болып бөлінеді.


9 сынып оқушыларынан алынған   «Сенің кәсіби ой-ниетің?»  атты сауалнаманың қорытындысы 

Мақсаты: Оқушының кім екенін, қандай  екенін, кім болатыны, кім болғысы келетіні, кім болуы керек екені және алға қойған мақсатының қалай  іске асыру керек екені туралы мәлімет беру.






  1. 9-сыныпты бітірген соң не істемексің?

а. 10-сыныпта

ә. кәсіптік техникалық мектепте оқимын

б. колледжде оқимын

в. жұмыс істеймін



 

2. Ата-анаң 9-сыныпты бітірген соң не істе деп кеңес беруде?

а. 10-сыныпта

ә. кәсіптік техникалық мектепте

б. колледжде оқуды ұсынады

в. жұмыс істеуді ұсынады



 

3. Таңдаған мамандығыңның мазмұны,оқу және жұмыс шарттары туралы білесің бе?

а. хабарым жоқ

ә. аз ғана хабардармын

б. қажеттің бәрін білемін



4. Таңдаған мамандығыңның адамға қояр талаптары туралы білесің бе?

а. хабарым жоқ

ә. аз ғана хабардармын

б. қажеттің бәрін білемін



5. Таңдаған мамандығыңа қажет болатын жеке қасиеттеріңді,қабілеттеріңді,икемділіктеріңді қалай дамытасың?

а. мүлдем дамытпаймын

ә. қосымша білім алу арқылы дамытамын

б. өз бетіммен білім ала отырып дамытамын.


6. Өзіңнің кәсіби ой-ниетіңді іске асыра аламын деп ойлайсың ба? Оған не кедергі бола алады?

а. иә,жүзеге асыра аламын

ә. оқуда қиындықтар бар

б. материалдық проблемалар

в. отбасылық жайттар

г. жоқ,жүзеге асыра алмаймын



7. Негізгі жоспарыңды іске асыра алмаған жағдайда қолданатын қосалқы жоспарың бар ма?

а. иә

ә. жоқ



Қорытынды: Оқушылардың көпшілігі мамандық туралы хабарлары аз. «Мамандық әлемінде» атты дөңғелек өткізу. 

Табандылықты зерттеу сауалнамасы 9 «А», «Б», «Ә» сынып оқушылары

Мақсаты: Табандылық деңгейлерін аықтау

                                      Ой-тұжырым


Жауап

1

Менің болашақтағы мақсатым айқын,енді сол мақсатқа жетуге дайындық жасап жатырмын.

86/ 14 %

2

Қаншалықты алыс болса да,мен өзім қойған мақсатыма жетуге жүйелі түрде ұмтыламын.

97/ 3%

3

Әдетте алыстағы мақсаттарыма жету жолында кедергілер кездессе,ықыласым тез басылады.

72/27%

4

Тіпті сәтсіздіктер болғанның өзінде де дегеніме жететініме сенемін.

88 11%

5

Бүгінгі күнмен өмір сүру жеңіл деп ойлағандықтан,алдыма тым алыс мақсаттар қоймауға тырысамын.

51/48%

6

Мен бірнеше рет өз-өзімді жетілдірумен айналысқым келді,алайда бұдан еш нәтиже шықпады.

79/21%

7

Сәтсіздіктер мені мойытады,сондықтан айтарлықтай табыстарға жетемін деген ниеттен бас тартамын.

88/11%

8

Егер мен алдыма маңызды мақсат қойсам ,одан бас тартуым екіталай.

35/65%

9

Жеңістер мені екі есе күшпен еңбектенуге итермелейді.

81/19%

10

Мен бірнеше рет өз апталық күн тәртібімді жоспарлауға талпыныс жасап көрдім,алайда өз әрекетімді дұрыс ұйымдастыра алмағандықтан,алға қойғандарымды орындай алмадым.

78/21%

11

Қиындықтарға тап болғанда жаңа бастаған ісімді жалғастыруға күмандана бастаймын.

64/35%

12

Бастаған ісімді аяқтауда қиналамын,әсіресе ол апталар,тіптіайлар қажетсінетін жағдайларда.

65/35%

13

Жақындарым мені бірбеткей ,айтқанынан қайтпайды деп санайды.

64/37%

14

Кездескен қиындықтарға қарамастан алға қойған мақсаттарыма жететіндіктен,үлкен қанағат сезімін аламын.

85/15%

15

Қызығушылығым төмендегендіктен,бастаған істерімді орта жолда жиі аяқтамай қалдырамын.

76/23%

16

Мен күте де ,төзе де аламын,сондықтан алыстағы армандарым ,болашақтағы мақсаттарым     мен үшін қорқынышты емес.

88/12%

17

Қарама-қайшылықтар менің шешімімді одан сайын бекітіп,қайрай түседі.

60/40 %

18

Өз мақсатыма жету жолында сенімсіздік емес,жалқаулық жиі кедергі жасайды.

67/33 %


Қорытынды: 

Кездескен кедергілерге қарамастан ,алға қойған армандарыңа ,мұрат- мақсаттарыңа жетуге деген талпыныстың тұрақты, табанды Жалпы  9 сыныптар бойынша  табандылық деңгейлері жоғары,қойған мақсаттарына жете алады.








 Әдістеме: Е.Климовтың сауалнамасы

 9  «А», «Ә»,  «Б»сыныптары   бойынша қорытынды 

Мақсаты: Адамның белгілі бір кәсіп түрлеріне оның құндылық бағдарларында көрінетін бейімділігін анықтау









Қорытынды: Е.А.Климованың «Дифференцалдық-диагностикалық» сауалнамасын жүргізу нәтижесі оқушылардың қызығушылығы «Адам - техника», «Адам - көркемдік бейне» мамандық түрлерінде басым болып келеді. Кейбір оқушылар ізденіс үстінде, «Қандай оқуға барам?» деген сұрақтар мазалап жүрген оқушыларға кеңес берілді.


9 «А» сынып   оқушыларының  қызығушылықтары  мен тұлғалық ерекшеліктерін анықтай отырып, бейіні мен бағытын  анықтаудың  нәтижесі 

 


9 «Ә» сынып   оқушыларының  қызығушылықтары  мен тұлғалық ерекшеліктерін анықтай отырып, бейіні мен  бағытын  анықтаудың   нәтижесі 

 


9 «Б» сынып   оқушыларының  қызығушылықтары  мен тұлғалық ерекшеліктерін анықтай отырып, бейіні мен  бағытын  анықтаудың   нәтижесі 

 

Қорытынды : 

Жоғарғыда көрсетілген психодиагностикалық жұмыстардың нәтижесі бойынша және оқушылармен сұхбаттасудың нәтижесіде  оқушылар 10- сыныпта  қай бағытта оқитынын нақты таңдаған.Таңдаған бағыты бойынша бейіндік қабілеттері сәйкес келеді.

Мектеп директорының оқу-тәрбие ісі жөніндегі орынбасарлары, сынып жетекшімен бірлесе отырып    «Мен мандық әлеміндемін», «Мен таңдаған мамандық» атты  тренинг-жаттығулар, сынып сағаттарын өткізілді.


Жоғарғы 10 сынып оқушыларымен психодиагностикалық жұмыстардың қорытындысы. Қатысқаны -46 оқушы

Мақсаты: Оқушылардың эмоционалдық жағдайын, танымдық процестерін және жеке тұлғалық ерекшелігін анықтау.


Зейіні 

Темпераменті 

Оқу мотивациясы 

Агрессия деңгейі

 Өзін-өзі бағалауы

Сенсорлық қабілеті

Социометриясы 

Суицидке бейімділігі

Жоғары-11

Орта-28

Төмен-7

Холерик-6

Сангвинг-18

Флегматик-17

Меланхолик-5

Жоғары-13

Орта-19

Төмен-14

Жоғары-8

Орта-29

Төмен-9

Жоғары-11

Орта-29

Төмен-6

Аудиал-12

Визуал-18

Кинестетик-16

Жұлдыздар-11

Қажеттілер-13

Қабылданғандар-18

Оқшауланғандар-4

Бар – 0

Жоқ –46 


Қорытынды: Оқушылардың   әлеуметтік психологиялық жағдайы тұрақты, зерттеу нәтижелері төмен деңгей көрсеткен оқушылармен түзету-дамыту жаттығуларын жүргізілді.


Қорытынды аттестаттау және ҰБТ  тапсыратын 11 сынып бойынша 34 оқушы психодиагностикалық минимумнан өтті.


Әдістеме: К.Леонгардтың «Мінез-құлық акцентуациясы» тесті

Мақсаты: Мінез-құлық формалары мен оған әсерін тигізетін факторларын анықтау.


 

Қортынды: Аталған белгілердің  акцентуациясының әлсізтүрінде  көрсетілген типтер анықталмады.


Әдістеме:«Тұлғаның күйзеліске тұрақтылығын бағалау»,«Табандылықты зерттеу», «Жетістікке жету мотивациясын бағалау шкаласы»,«Өз-өзіңізге қаншалықты сенімдісіз?»  Мақсаты: Оқушыларынан қиындықтарға төзімділігін, жетістікке жету мотивациясын, сенімділігін анықтау.


 

Қорытынды: Оқушылар күйзеліске тұрақты, сенімді. Өз-өзіне сенмісіз 3 оқушыға жеке кеңес берілді.


Әдістеме: «Реактивті мазасыздануды анықтау» 

Мақсаты:Оқушыларының мазасыздану деңгейін анықтау 


 

Қорытынды: 11сынып оқушыларының сынақтардан өтудегі күш қуаты мен қиындыққа төзімдігін, білім алудағы ынта – жігерін жоғарлату мақсатында психологиялық-жаттығулар өткізілді.




Психодиагностиканың нәтижесі 

Зейіні 

Темпераменті 

Оқу мотивациясы 

Агрессия деңгейі

 Өзін-өзі бағалауы

Сенсорлық қабілеті

Социометриясы 

Суицидке бейімділігі

Жоғары-12

Орта-31

Төмен-8

Холерик-5

Сангвинг-9

Флегматик-34

Меланхолик-3

Жоғары-16

Орта-21

Төмен-14

Жоғары-7

Орта-38

Төмен-6

Жоғары-14

Орта-31

Төмен-6

Аудиал-19

Визуал-13

Кинестетик-29

Жұлдыздар-9

Қажеттілер-11

Қабылданғандар-27

Оқшауланғандар-4

Бар – 0

Жоқ –51 


 Зорлық-зомбылық және мектептегі бопcалаушылық бойынша құпия сауалнама алынды Қатысқаны -7-11 сынып оқушылары арасынан. Сауалнамаға 355 оқушы қатысты. 



                                              
















Қорытынды: Оқушылардан алынған сауалнаманың нәтижесі бойынша зорлық-зомбылық фактілері анықталмады. 

Сауалнама:«Сенің дінге көз қарасың» тақырыбында құпия сауалнама алынды. Сауалнаманың мақсаты: Жасөспірімдер арасындағы  дінге деген  көзқарастарын анықтау. 

Қатысқаны -7-11 сыныптар арасындағы оқушылар қатысты. Қатысқан жалпы оқушы саны-341


Сауалнама сұрақтары

нәтижесі

1.Сіздің отбасыңызда қандай дінді ұстанады?


А.Провославиялық

108-31 %

Ә.Ислам

233-69 %

Б.Будда

-

В.Басқа дінді

-

Г.Католиктік

-

2.Сіз өзіңізді діндар адам деп санайсыз ба?


А. Иә

-

Ә. Жоқ

273-80%

Б. Ойланбадым

68-20%

3. Сіздердің жанұляарыңызда  діннің әдет-ғұрыптары мен ережелерін ұстана ма?


А. Қатаң ұстанады

19-5%

Ә. Тек қана мейрам күндері

243-71%

Б. Анда – санда

51-14%

В ұстанбайды

28-10%

4. Діни әдет-ғұрыптарды орындауға мешіттерге, шіркеуге барасыз ба?


А. Иә, үнемі

0

Ә. Барамын, анда-санда, діни мейрам күндері

217-64%

Б. Мүлде бармаймын

5. Сабақ уақытында жұмалыққа, намазға барасын ба?

124-36%

А. Жоқ

100%

Ә. Анда-санда

0

Б. Иә

0

6. Басқа дін өкілдері өздерінің үгітімен сіздерге жолықты ма?


А. Иә

0

Ә. Жоқ

100%

Б. Маған жолықпады, бірақ басқалардан естігем

0

7. Басқа дін өкілдері өздерінің кітаптарын алуға ұсынды ма?


А. Иә

0

Ә. Жоқ

100%

Б. Маған жолықпады, бірақ басқалардан

0

8. Өзге дін өкілдері өздерінің жиынына қатысуға шақырды ма?


А. Иә

0

Ә. Жоқ

100%

Б. Маған жолықпады, бірақ басқалардан

0

9. Басқа дін өкілдерінің үгітіне сіздің әрекетіңіз қандай?


А.Бұрылып кетіп қалам

100%

Ә Олармен таласқа түсем

0

Б. Оларды тыңдаймын

0

10. Діни мерекелер болғанда сабаққа келмей, қатыспауды дұрыс деп санайсың ба?


А. Иә мүмкін

0

      Ә. Бұл болмайды

100%


Қорытынды: Оқушылардың 100 % ислам дінін ұстанады. Сабақ уақытында жұмалыққа, мешітке баратын оқушылар, басқа дін өкілдерінің үгіттерін тыңдаймын және басқа дін өкілдері үгітімен жолықты деген оқушылар анықталмады.


Сауалнама:Наркомания, токсикамия және жасөспірім» 

Қатысқаны: 341 оқушы қатысты. 

Қорытынды: Мектепте нашақорлыққа, токсикоманияға және шылым шегуге тәуелдік бойынша факт анықталмады. Жоғарғыда аталған заттарды қолданып көрдің ба? деген сұраққа  оқушылардың барлығы «Жоқ» деп жауап берген. Зиянды әдеттерді қолданудың денсаулыққа кері әсерлері мен алдын – алу  туралы өз ойларын жазған.


5-11 сынып оқушыларының суицидке бейімділігін анықтауға арналған сауалнаманың қортындысы 























 Қорытынды : Проективті   тесттестерден суициалды бейімі бар оқушылармен   тренинг-жаттығулар жүргізілді,өмірге деген қызығушлығын арттыру мақсатында кеңестер берілді. 

 «Жанұя» отбасын қолдау орталығы қоғамдық   қорының автоматтандырылған «Ресурс» балалардың психологиялық жағдайын диагностикалау жүйеcі бойынша 25.01-7.02.2022 жылы  аралығында 7-11 сынып оқушыларынан сауалнама  алынды.  Сауалнаманың нәтижесі бойынша 245 оқушыдан сауалнама алынып,оның ішінде  «Қызыл»деңгейде -2 оқушы, «Сары»деңгейде-29 оқушы анықталды. 

 

Қорытынды: Нәтиже бойынша анықталған оқушыларға түзету –дамыту жоспары құрылды. Жоспар бойынша Ресурс   кабинетінде "Психологиялық карта" құрастырылып, оқушының қай бағытта  «Қызыл» деңгейге түскені анықталды. Сынып жетекші, ата-анамен байланыс орнатылып,оқушылар бақылауға алынды

 Сауалнама: «Сіз қандай ата-анасыз?» 

 Қатысқаны -192 ата-ана

 Мақсаты Ата-аналардың  бала тәрбиесіндегі көз-қарасын анықтау.














Қорытынды:   Ата-аналар бала тәрбиесіне  жауапты қарайтындары, балаға уақтылы көмек көрсететіндері анықталды. Өзіне сенімсіз,көмек қажет ететін ата-аналарға мектеп психологтары   ата-аналар чатында онлайн кеңес берді. 

Педагогтермен жүргізілген диагностикалық жұмыстар 

Суааланма: «Қатты күйзелісте жүрсіз бе?» 

Қатысқаны -67 мұғалім

Мақсаты: Ұстаздардан сауалнама арқылы күйзелістің алдын алып, жұмыста, қоғамда, отбасында күйзелдіретін,көңіл күйдің жиі ауытқууы жұмыс істеуге деген құлшынысыңыз азаюы, күйзеліске теориялық тұрғыдан хабар беріп, оны бейтараптандыру мен шешу жолын көрсету.

 

Қорытынды: Сауалнама барысында анықталған мұғалімдерге кеңес беріліп, ұсыныстар айтылды.

Сауалнама: «Мұғалімнің конфликтогенділігі», «Қарым-қатынастағы агрессия деңгейі», «Есте сақтау қабілеті» 

Қатысқаны -22 мұғалім

Мақсаты:  Ішкі күйзелістерінің деңгей мен өзіне деген сенімділігін анықтау,


 

 Қорытынды:  Аттестациядан өтетін мұғалімдермен тренинг-жаттығулар жүргізіліп, психологиялық кеңес берілді.Өзіне деген сенімділіктері артып, ішкі уайымдары азайды.

 Сауалнама:   Ұжымның қарым-қатынас деңгейін анықтау 

 Қатысқаны -74 мұғалім

 Мақсаты: Педагогикалық ұжымның қарым-қатынасын анықтау.


 


Қорытынды: Мұғалімдер арасында мектепке, мектеп әкімшілігіне көз-қарастары дұрыс, өз жұмыстарына белсенді. Педагогикалық климат   тұрақты.

Сауалнама: «Сіз әділсіз бе?» 

Қатысқаны -22 жас маман

Мақсаты: Өз жұмысына деген жауапкершілігін, табандылығын анықтау.













Қорытынды: Жас мамандар өз жұмысына сенімді, оқыту және тәрбиелеу процесінде әділ бағалайды. Төмен ұпай алған маман анықталмады. 


2.Психокоррекция бағыты

 



Мақсаты: Оқушылардың неғұрлым тиімді дамуына, оның қабілеттерін ашуға, түзетуге және түрлі салаларда іске асыруға ықпал ету.


Тренинг-жаттығуларың тақырыбы 

Мақсаты 

Кіммен?

Нәтижесі 

 «Мен бәрін білемін», «Дос болайық бәріміз!»

Оқушылардың өзара қарым-қатынастары нығайту

1-4 сынып оқушылары

Психологиялық-жаттығулары жүргізіліп, оқушылардың өзара қарым-қатынастары нығая түсті.

 

«Мен және менің сыныбым»

Сыныптағы ұйымшылдықты қалыптастыру.

3-10 сыныптар

Социометрия әдісінің қорытындысы бойынша  түзету-дамыту жаттығуы жүргізіліп, сыныптардың ұйымшылдығы қалыптасты.

 

«Мен бәрін білемін» ойын-жаттығулары  

Таным процестерін зерттеу тесті бойынша  төмен нәтиже көрсеткен оқушылармен  өзіне деген сенімділігін қалыптастыру

2-4сыныптар

Оқушылардың өздеріне деген сенімділіктері қалыптасты.  

 

«Біздің 5-ші сынып», «Мен өзіме сенемін»

Өзіне деген сенімділігін арттыру 

5-сыныптар 

Психологиялық жаттығудың барысында оқушы өз-өзіне сенімділігі қалыптасты.

 


«Қарым-қатынас және тыңдай білу», «Мен үшін не маңызды»

Бір–бірін тыңдай білуге, шеттеп қалған оқушыларды ортаға қосу.

5,6,7 сыныптар

 Сыныпта     өзара тыңдй білі дағдысы қалыптасты. Шет қалған оқушылармен достық қарым-қатынас орнады.





 

«Ойнайық та ойлайық» танымдық сайыс

Интеллектуалдық қабілеттерін дамыту

8-9сынып

Оқушылардың ойын арқылы ой өрісі дамып, қызығушылықтары оянды.

«Мамандық әлемінде» сабақ, «Мен таңдаған мамандық» эссе

-оқушының мамандық туралы дүниетанымын қалыптастыру;

-мамандықтың қоғамдық маңызын түсiндiру, мамандықтың бүгiнгi таңдағы әлеуметтiк рөлiн, оның басқа мамандықтармен өзара байланысын ұғындыр


9-10 сынып

Саналы түрде мамандық таңдауға үйренді.

Өзі қызықтыратын мамандық туралы түсінігі қалыптасты.

 

«Біз біргеміз!»  

 Қобалжу, күйзеліс жағдайларының алдын алу.

11 сынып

Оқушылардың өзіне деген сенімділіктері, өмірге деген қызығушылықтары артты.

 

«Мен таңдаған жол»

Болашаққа деген көзқарастарын қалыптастыру

11сынып

Мектеп бітіруші түлектер мамандықтардың қызметі мен түрлерімен танысты. Таңдаған мамандығына көзқарасы дұрыс қалыптасты

Мұғалім, ата-ана және бала

мұғалім, ата-ана және бала арасындағы қарым-қатынасты нығайту

11сынып

Мұғалім, ата-ана және бала арасындағы қарым-қатынас тұрақты.

«Менімен бірге үйрен» тақырыбында бейнеролик

 Оқушылардың оқу мотивациясын дамыту,  қызығушылықтарын  ояту.


1-11 сынып

 Оқушылардың оқу мотивациясы көтеріліп, білімінде олқылығы бар оқушылардың сабаққа қызығушылығы артты.

10 сөз әдістемесі, «Мен білемін», «Кім жылдам?»


Оқушылардың зейінін, есте сақтауқабілетін дамыту

5-7 сынып

      Оқушылардың танымдық процестері дамып, тез шешім қабылдауға дағдыланды.





 

«Бояулар әлемі» арт терапия элементтері бар жаттығулар 

Бала     қорқынышын жеңу және ол туралы айту мүмкіндігін беру.


Ерекше білім беруді қажет ететін оқушылармен 

  Ішкі қорқынышы  бар балалармен жеке жұмыс жүргізілді.

Болашаққа қадам

Емтихан, ҰБТ алдындағы оқушылардың бойындағы қобалжудың алдын алу

9-11 сынып

Оқушылардың өз-өзіне  деген сенімділігі артты.








 

Мен өмірді сүйемін

Суицидалды мінез-құлықтың алдын алу,өмірге деген қызығушылықта

рын ояту

8-11 сынып

 Өмірге құлшыныстары артып,өмір сүрудің ғажап екенін түсінді.



мектепішілік есепте тұрған оқушылармен


Қарым-қатынасты нығайту жаттығулары 

 Оқушыларды достық қарым-қатынасқа баулу

Жазғы мектеп,жазғы лагерьге оқушылармен

 



   3. Профилактикалық бағыт 


 


Мақсаты: Оқушылардың, педагогтердің, ата-аналардың   психологиялық-            

                     педагогикалық құзыреттілігін (психологиялық мәдениетін) дамыту


Өткізілген іс-шаралар:


Тақырыбы: «Оқушылардың оқу мотивациясын арттыру» 

Қатысқаны - пән мұғалімдері

Мақсаты:  Үлгерімі төмен оқушылармен қалай жұмыс істеу керек және оқушылардың оқу мотивациясын дамыту, қызығушылықтарын  ояту.

Нәтижесі: Әр оқушының ерекешегі ескеріліп, психологиялық қолдау көрсетілді.


Тақырыбы: «Ата-ана махаббаты»  

Қатысқаны - 5-8 сынып ата-аналары

Мақсаты:Отбасындағы ізгі қарым-қатынас 

туралы түсінік бере отырып , 

сүйіспеншілік құндылығының мәнін ашу.

Нәтижесі: Отбасындағы ізгі қарым- қатынас жасауды сүйіспеншілік құндылығымен 

байланыстыра отырып түсіндірілді.


Тақырыбы: Жас жеткіншек қыз балалары арасында ерте жүктіліктің алдын алу 

Қатысқаны – 7-9 сынып қыздар

Мақсаты:  Ерте жүктіліктің алдын алу, әдет-ғұрыпты,салт-дәстүрді 

қыз баланың бойына сіңіре отырып, келешекте ана алдында қоғамның, 

ұлттың тыныс-тіршілігі барысындағы үлкен жауапкершіліктің 

тұрғандығын сезіндіру, тәрбиелеу.

Нәтижесі:Қыздар   өзін-өзі тәрбиелеуге, өз бойындағы кемшіліктерді жоюға  кеңес алды. 


Тақырыбы: Жасөспірімдер арсындағы суицидалды мінез-құлықты алдын алу  

Қатысқаны – 5-11 сынып

Мақсаты:  Жасөспірімдер арсындағы суицидалды мінез-құлықты алдын алу, өмірге деген қызығушылықтарын арттыру.



Нәтижесі:  Өмірге деген көз қарастары өзгеріп,кез-келген сынақ өтпелі екенін түсінді.


ТақырыбыӘлеуметтік желінің  пайдасы мен зияны

Қатысқаны – 6-7 сынып

Мақсаты:  буллинг және кибербуллингтің алды алу

Нәтижесі:оқушылар әлеуметтік желі арқылы келетін қауіп-қатер факторларын білді.Болған жағдай да сенім телефонына қоңырау шалатынын түсінді.


Тақырыбы: « Ал, қанекей қыздар!» 

Қатысқаны – 7-8 сынып қыздары

Мақсаты:Қазақ халқының ұлттық болмысын сақтай отырып, 

қыздарға жат қылықтарды ажырата білуге, олардың 

денсаулығына, ұлт болашағына, рухани байлығына,

тәрбиесіне келтіретін зияны туралы түсінік беру.

Нәтижесі: қоғамда қыз бала тәрбиесінің маңызы зор екенін түсінді.


Тақырыбы: «Мен сиқыршымын»   ойын-жаттығулары 

Қатысқаны – 1-2- сынып

Мақсаты: қарым –қатынас нығайту, қол моторикасын дамыту

Нәтижесі:1-2 сынып оқушыларының қараым-қатынасы жақсарып, қол моторикасын дамыту арқылы жинақылыққа үйренді. 


Тақырыбы: «Денсаулық зор байлық» 

Қатысқаны – 5-11 сынып ұлдар 

Мақсаты:  зияндыәдеттерден аулақ болуға үйрету, салауатты өмір салтын насихаттау

Нәтижесі:Оқушылар салауатты өмір салтын ұстанудың пайдасын түсінді.


Тақырыбы: «Оқушының   диструктивтік діни бірлестіктерге кірмеудің жолдары, 

                       «Дін дегеніміз не?»эссе жазу

Қатысқаны –9-11сынып 

Мақсаты: әр түрлі діни бірлестіктердің жағымсыз 

                 тұстарын көрсету,зиянын айту.

Нәтижесі:Таратылған жаднама, жүргізілген түсінік жұмыстары,бейнефильмдер нәтижесінде оқушылардың діни сауаттылықтары артты. 


Тақырыбы: «Діни экстремизм жастарға қандай қауып төндіреді»   

Қатысқаны –10-11сынып 

Мақсаты:Діни экстремизм туралы түсінік беру.

Нәтижесі:Таратылған жаднама, жүргізілген 

түсінік жұмыстары,бейнефильмдер нәтижесінде 

оқушылардың діни сауаттылықтары артты. 








Тақырыбы: «Стрестік қалай жеңуге болады 

Қатысқаны – 9 сыныптар 

Мақсаты:  емтиханға дайындық барысында 

                  өзіне деген сенімділіктерін арттыру

Нәтижесі:   жүргізілген тренинг-жаттығудың нәтижесінде оқушылардың өзіне деген сенімділіктері артты. 




Тақырыбы: «Қарым-қатынас маған қуаныш сыйлайды»  

Қатысқаны-9- 10сынып

Мақсаты:  өзара қарым-қатынасты нығайту 

Нәтижесі:  тренинг-жаттығудың нәтижесінде достық атмосфера қалыптасты.


Тақырыбы«Менің ішкі жандүнием»,   

«Болашаққа сенімдіқадам», «Біз біргеміз» 

Қатысқаны-11-сынып

Мақсаты:  емтиханға психологиялық дайындығын

күшейтіп, өзіне сенімділігін арттыру, стрестік жағдайлардан шығу жолдарын қарастыру  

Нәтижесі:  өзіне деген сенімділіктері артты.

               

Тақырыбы: «Балаңыздың болашағын шешуге дайынсыз ба?» 

Қатысқаны-11 сынып ата-аналары

Мақсаты Ата-аналардың бала алдындағы

 жауапкершіліктерін  арттыру 

Нәтижесі:  Баланың болашақ дұрыс қа 

көз қарасын дұрыс қалыптастыруда ата-ананың рөлі маңызды екенін түсінді.


Тақырыбы: Болашаққа нық қадам», «Адам жанының ішкі әлемі», «Суицидалды  мінез құлықтыалдын-алу»,«Ұстаз – ұлы тұлға», «Мінез – адам көрсеткіші  

Қатысқаны-  пән мұғалімдері 

Мақсаты:  Пән мұғалімдердің мәртебесін көтеріп, психологиялық ахуалын көтеру 

Нәтижесі:  тренинг-жаттығудың нәтижесінде өзара қарым-қатынасы жақсарды және ұстаздардың мәртебесі көтерілді.


Тақырыбы: «Бәрі өз қолымда» 

Қатысқаны-6-7 сынып 

Мақсаты:  оқушылар арасында  құқықбұзушылықтың алдын алу 

Нәтижесі:  Оқушылар  мектеп ережесінбұзбауды, қоғамдық орында өзін-өзі қалай ұстау керектігін түсінді.

Тақырыбы: «Денсаулық-байлық негізі», «Біз есірткіге қарсымыз»

Қатысқаны-8 сынып 

Мақсаты:  Оқушыларды зиянды әдеттерден аулақ болуға үйрету 

Нәтижесі:   Зиянды  әдеттердің десаулыққа қауіпті екенін түсінді 




Тақырыбы: «Қазіргі заманның қыз жібегі  қандай болу керек?»  

Қатысқаны-7-9 сынып қыздары 

Мақсаты:  қыз әдебін сақтаауға үйрету, 

ерте жүтіліктің алдын алу  

Нәтижесі:  ерте  жыныстық қарым-қатынастың зардабын түсінді. 

Тақырыбы: «Буллинг және оның алдын- алуы»  әңгіме- сабақ

Қатысқаны-5-11 сынып

Мақсаты: Мектептегі буллинг себептері және алдын алу, 

Нәтижесі:  сенім телефондары, жаднамалар  таратылды. 

Оқушылар кез келген жағдайда  мұғалім, ата-анаға жүгінетінін айтты.



Тақырыбы:  «Менің көршім», «Қолтырауын»

Қатысқаны-МАД

Мақсаты: танымдық процестерін дамыту 

Нәтижесі:  Оқушылардың зейіндері шоғырланып,қарым-қатынас жаттығулары арқылы балалар бір-бірін қолдауды үйренді.





«1 сынып оқушыларының мектепке бейімдеуі» 

бойынша педагогикалық-психологиялық 

консилиум өткізіліп,1- сыныптар сәтті бейімделді. 


«5- сынып оқушыларының орта буынға бейімдеуі» 

бойынша педагогикалық-психологиялық 

консилиум өткізіліп,5- сыныптар сәтті бейімделді. 


«4-5 сыныптар сабақтастығы» бойынша педагогикалық-психологиялық консилиум өткізілді. 5-сынып сынып жетекшілері жаңа сыныбымен танысып, пән мұғалімдері арасында сабақтастық жұмысы жүргізілді. 


Тақырыбы: «Өз өзіңе сенміді бол!» 

Қатысқаны-11 сынып

Мақсаты: Суицидтік мінез-құлықтың  алдын-алу

Нәтижесі:   өмірдің әрбір сәті бағалы екенін түсінді.


Тақырыбы: « Ата-ана баланың бас ұстазы», «Отан отбасынан басталады» «Мен және әкем»

Қатысқаны-1-11 сынып ата-аналары

Мақсаты:  Ата-ананың  балаға  барынша қолдау  жасауға    кеңес беру.  

Нәтижесі:   Ата-ана өз жауапкершілігін түсінді.

1-11 сынып на тақырыбында  ата-аналармен   тренинг-жаттығу өткізілді. 

     


 Оқушылар арасында  құқықбұзушылықтың, бопсалау, күш күрсету  әрекеттерінің   алдын алу мақсатында  құқық қорғау қызметкерлерімен кездесу өткізілді.

 

1-11 сынып оқушылары, ата-аналар және   мұғалімдерге «Сенім телефоны»   мен   «Сенім жәшігі» туралы оқушыларға  төменде көрсетілгендей ақпарат беріп, насихат жұмыстары жүргізді.   Сенім телефоны туралы жаднама,   мектеп психологтарының онлайн визиткалары  таратылды. 

  

Суицидтік мінез-құлықтың сыртқы белгілерімен ата-аналарға түсіндіре отырып,  https://forms.gle/J4WibXwDrRwtPexQ6сілтеме бойынша кеңстер беріліп,ата-аналар өз пікірлерімен бөлісті. Мақсаты:  Суицидтік мінез-құлықтың сыртқы белгілерімен ата-аналарды ақпараттандыру. Бала тәрбиесі туралы кеңестер берілді.

Суицидтің алдын- алу психопрофилактикасы, оқушылар арасындағы суицидтің алдын- алу, өмір қиындықтарына төзе білуге, дұрыс  шешім шығара білуге бағыттай отырып, оқушылардың өмірге деген құштарлығын арттыру    мақсатында  1-11сынып оқушылары арасында «Мен өмірді таңдаймын»   тақырыбында  психологиялық акция ұйымдастырылды. Өткізілген психологиялық тренингтік-жаттығулардың нәтижесінде оқушылардың көңіл-күйлері көтеріліп, өмірге деген құлшыныстары артты. 


 



Тақырыбы:  «Отбасы-тәрбие ұясы» 

Қатысқаны-9 сынып ата-аналары

Мақсаты:  Ата-ананың  балаға  барынша қолдау  жасауға    кеңес беру.  

Нәтижесі:   Ата-ана өз жауапкершілігін түсінді.





Тақырыбы:  «Қарым-қатынас  маған қуаныш сыйлайды» 

Қатысқаны-42 мұғалім

Мақсаты: Мұғалімдердің  өзара    қарым-қатынастарын жақсарту, кәсіби шеберліктерін арттыру және жақсы қасиеттерін,жетістіктерін айту. 

Нәтижесі: педагогикалық ұжымда тұрақты психологиялық үйлесім бар   


Тақырыбы:  Мамандығым- мақтанышым!», «Ел ертеңі-жас маман!»  

Қатысқаны-22 мұғалім

Мақсаты: Жаңа ортаға бейімдеу, сыйласымдылыққа, 

мұғалім әдебін сақтауға кеңес беру.

Нәтижесі: жас мамандар педагогикалық

 ұжымға сәтті бейімделіп, өзара қарым-қатынастары нығайды.



4. Психологиялық кеңес беру бағыты




Мақсаты: 

  • Оқушыларға, олардың ата-аналарына, педагогикалық қызметкерлерге психологиялық кеңес беру арқылы дамыту, тәрбиелеу.
  • Өзін дұрыс түсінуге, өз ойлары мен іс-әрекеттерін дұрыс бағалауға, дұрыс шешім қабылдауға және жауапты болуға көмектесу.

 Атқарылған жұмыстар:

  • Психодиагностикалық және түзету дамыту жұмыстарының нәтижесінде және әртүрлі мәселелерді шешуге  оқушыларға, ата-аналарға және мұғалімдерге кеңестер берілді. Кеңес беру журналы жалғастырылып, психологиялық кеңестер реті тіркеліп тұрды. 
  • 2-4 сынып оқушыларының зерттеу тесті бойынша төмен нәтиже көрсеткен оқушылардың сынып жетекшісіне  кеңестер берілді. 
  • 5 сынып ата-аналарына, мұғалімдеріне  қолдау көрсету мақсатында «Орта буынға бейімделу»тақырыбында психологиялық қолдау көрсетілді. 
  • 1-11сынып оқушыларымен  жеке сұхбат, пікір алмасу жұмыстары  жүргізілді, жеке мәселелер бойынша кеңестер мен ұсыныстар берілді. 
  • 4,9 сынып ата- аналарына психологиялық дайындық бойынша көмек-кепілдемелер туралы кеңестер берілді

 

  • Даму мүмкіндігі шектеулі оқушылардың ата- аналарына жеке мәселеге байланысты кеңестер алды. 
  • 9-11 сынып оқушыларына қобалжуларының алдын алу мақсатында емтиханға , ҰБТ-ға дайындыққа байланысты стрестік жағдайлар туралы пікірлесіп, одан шығу жолдарын қарастырылды.
  • Суицидалды мінез-құлық бойынша жекеленген оқушылармен және ата-аналарымен кеңес беру жұмыстары жүргізілді.
  • Аудандық ,мектепішілік есепте тұрған оқушылармен жеке түзету-дамыту жоспары құрылып,кеңестер берілді.
  • Жалпы   ата-анасының, сынып жектекшінің сұраныстары  бойынша оқушыларға жекеленген кеңестер беріліп отырды.
  • Өгей әке және өгей анамен тұратын оқушылар бақылауға алынып,жекеленген кеңестер берілді.
  • Зерттеу қорытындысы бойынша білімінде олқылықтары бар оқушылардың  сынып жетекшілерімен,пән мұғалімдерімен,ата-аналарымен әңгімелесіп қажетті кеңестер берілді.
  • Қашықтықтан оқытуға байланысты ата-аналарға «Баланы қашықтықтан оқытуға ата-ананың рөлі және психологиялық қолдау» тақырыбында    жадынамалар,слайдтар жіберіліп,кеңес беріл

Ере


Ұйымдастыру –әдістемелік жұмыстары.

 




  • Облыстық «Зорлық зомбылықсыз балалық шақ» тақырыбындығы вебинарға қатысып іс-тәжірбиемен А.Акимжанова бөлісті

ü  Аудан көлемінде ZOOM платформасы арқылы «Үйден оқыту бойынша мемлекеттік қызмет көрсету» тақырыбында вебинарға қатысып іс-тәжірбиемен А.Акимжанова бөлісті

ü  Мектеп психологі  А.Акимжанова облыстық «Әдістемелік сандықша» байқауына қатысып, жүлделі ІІ орынды иеленді.


 

  • Облыстық әдістемелік кабинеттің ұйымдастыруымен  өткен «Зорлық-зомбылықсыз балалық шақ» атты 10 күндік марафонға мектеп психологтары  А.Акимжанова, А.Табыс қатысып, алғыс хатпен марапатталды.
  • Дарынды балалармен жұмыс жүргізіліп,  аудандық әлеуметтік жобалар байқауында               9 «Б» сынып оқушысы Қызырғожа Мұратбек  «Менің кіші Отаным-парасатты отбасым!» тақырыбы бойынша қорғап Іорынды иеленді. 


 
 



SWOT талдауы

Күшті жағы


  • Облыстық «Зорлық зомбылықсыз балалық шақ» тақырыбындығы вебинарға қатысып іс-тәжірбиемен А.Акимжанова бөлісті
  • Аудан көлемінде ZOOM платформасы арқылы «Үйден оқыту бойынша мемлекеттік қызмет көрсету» тақырыбында вебинарға қатысып іс-тәжірбиемен А.Акимжанова бөлісті
  • Мектеп психологі     А.Акимжанова облыстық «Әдістемелік сандықша» байқауына қатысып, жүлделі ІІ орынды иеленді.
  • Облыстық әдістемелік кабинеттің ұйымдастыруымен  өткен «Зорлық-зомбылықсыз балалық шақ» атты 10 күндік марафонға мектеп психологтары     А.Акимжанова, А.Табыс қатысып, алғыс хатпен марапатталды.
  • Дарынды балалармен жұмыс жүргізіліп,  аудандық әлеуметтік жобалар байқауында  9 «Б» сынып оқушысы Қызырғожа Мұратбек  «Менің кіші Отаным-парасатты отбасым!» тақырыбы бойынша қорғап Іорынды иеленді. 
  • 1 сыныппен зертеу жұмыстары жүргізіліп, психодиагностикалық минимумнан өтті. Оқушылар сәтті бейімделді.
  • 5 сынып бойынша 78 оқушы орта буынға көшіп, сәтті бейімделді, 5 сынып оқушыларының білім, білік дағдылары, бейімделуі зерделеніп педагогикалық-психологиялық консилиумда қаралды.
  • 5-6 сынып оқушыларының «Жетісу дарыны» бойынша қабілет тесттен 132 оқушының өтті
  • 1-11 сынып оқушылары Керн-Йираксектің "Оқушының мектепке дайындығын анықтау" , «Жануарлар мектебі» әдістемелері,  Н.Лусканованың мектеп мотивациясын тексеруге арналған "Мектепте саған не ұнайды?" әдістемесі,  «Саған мектеп ұнай ма?» сауалнамасы, отбасы мүшелерін және бір-бірімен қарым-қатынасын зерттеу үшін «Менің отбасым» графикалық тесті, оқушының өзін-өзі бағалауын анықтау мақсатында "Өзін-өзі бағалау" әдістемесі, білім алушының жеке тұлғалық қасиеттерін, көңіл-күйін және ата-анасымен қарым-қатынасын анықтау үшін «Жаңбыр астындағы адам» әдістемесі"Сенің ағашың", "Үй, адам, ағаш" әдістемелері, оқушы бойындағы ашу-ыза мен агрессия деңгейін анықтау үшін "Кактус", "Өмірде жоқ жануар"  әдістемелері арнайы оқушыларға арналған психодиагностикалық дәптерлер арқылы минимумнан өтті.
  • Әлімжеттік, зорлық-зомбылық, нашақорлық және діни көз-қарас бойынша құпия сауалнамалар алынып, анықтамалары жазылды.
  • Ата-аналарға зорлық-зомбылықты алдын-алу бойынша  ағартушылық жұмыс жүргізіліп, ұсыныстар айтылды
  • Мектеп мейірбикесімен бірлесіп «Таксикомания, нашақорлық және оның кері әсері» тақырыбында 7-11 сынып оқушыларына видео роликтер көрсетіліп, кеңестер берілді.
  • 6-11 сынып оқушыларынан «Буллинг және кибербуллингті алдын-алу» бойынша әңгімелер жүргізіліп, кеңестер берілді.
  • Суицидті алдын-алу бойынша сауалнама, тесттер алынып, анықтама жазылды. Ата-аналарға ақпарт жұмыстары жүргізілді.
  • Мектеп ұжымынан «Сіз қандай мұғалімсіз» сауалнамасы алынып, анықтамасы жазылды. Сауалнама қорытындысы бойынша мұғалімдерге кеңестер беріліп, ұсыныстар айтылды.
  • Білімінде олқылықтары бар оқушылармен түзету-дамыту және ағартушылық жұмыстар жүргізіліп, кеңестер берілді.
  • 11сыныптарды қорытынды аттесттатау мен ҰБТ-ға психологиялық тұрғыда дайындау жұмыстары бойынша сауалнамалар, тесттер алынып, анықтама жазылған, жаднамалар таратылып, кеңестер берілді.
  • «Жанұя» қоғамдық қорымен бірлесіп суициалды мінез құлығы бар баланы автоматтандырылған жүйемен     зерттелуі
  • «Қиын оқушы» және «Қауіпті топ» есебінде тұратын оқушылармен түзету-дамыту, ағартушылық және кеңес беру, бақылау, профилактикалық жұмыстардың жүргізлуі
  •  Жағымсыз сайттар: порнография және діни сайттар бойынша сынып жетекшілермен, информатика пәнінің мұғалімдері және ДТІЖО бірлесіп анықтау тобы құрылуы
  • ОПМПК есебінде тұратын және үйден оқитын оқушылардың үйлерін әлеуметтік педагогпен аралап, кеңес беру, түзету-дамыту және ағартушылық жұмыстардың жүргізілуі
  • Психологтардың кабинетінің екі бөліктен, яғни жұмыс бөлмесі және релаксация бөлмесінен тұруы, безендірілуі және орг техникалармен жабдықталуы
  • Топтық жұмысты тіркеу, кеңес беру, сұраныстарды тіркеу және сенімхат шәшігіне түскен хаттарды тіркеу журналдардың 472 бұйрыққа сәйкес жасалуы
  • Сенімхат жәшігінің және сенім телефондарының мектеп фойесінде болуы




Әлсіз жағы 


  • Дарынды оқушылармен атқарылған жұмыстың аздығы, түзету-дамыту жұмыстарының жүргізілмеуі
  • Олқылығы бар оқушылармен атқарылған жұмыстың аздығы, түзету-дамыту жұмыстарының аз жүргізілуі
  • «Жанұя» қоғамдық қорымен бірлесіп суициалды мінез құлығы бар баланы анықтауда қызыл деңгей-2 оқушы, сары деңгей-29 оқушының анықталуы
  • Құқықбұзушылыққа бейім оқушыларды дер кезінде анықталмауы.

ü   «Тәуекел» топта суициалды мінез құлығы бар 1 оқушының болуы.

  • Өгей әке, өгей анамен тұратын,  ата-анасының бақылауынсыз қалған оқушылармен жекеленген жұмыстар жүргізуді толық бақылай алмау.
  • Психокорекциялық бағыт бойынша орта буындағы оқушылармен жұмыстарды жандандыру.
  • Пән мұғалімдермен байланыс орнату, әр сыныптағы ерекеше балалар туралы мәлімет беру,психологиялық қолдау ұйымдастыру толық қамтылмады.
  • Кәсіби бағыттарын анықтау кезіндегі  болашақ  мамандығы туралы  ақпараттың жеткіліксіздігі
  • Сауалнамаларға шынайы әрі нақты жауап бермеуі




Мүмкіндігі

  • Балалардың қабiлеттерiн ашуға, дамытуға, бойындағы икемдiлiктерiн байқауға, олардың психологиялық және жеке тұлғалық дамуындағы болатын кемшiлiктерiнiң алдын алуға психологиялық көмек көрсету;
  • Оқушылардың толық қанды тұлғалық және интеллектуалды дамуына әсер ету;
  • Әр балаға қажетті жағдайда жеке көңiл бөлу;
  • Білім алушылардың оқу мотивациясын көтеруге педагогикалық-  психологиялық көмек көрсету;
  • Оқушылар мен ата – аналардың  және мұғалімдердің психологиялық мәдениетінің өсуіне әсер ету;
  • Аудан және облыс көлеміндегі іс-шараларға қатысу және іс- тәжірибе алмасу.

7. PISA – халықаралық зерттеу бағдарламасына қатысатын оқушыларға мотивациялық тренингтік жаттығулар жүргізіп және сурақтар арқылы дайындықтарына  педагогикалық-  психологиялық көмек көрсету 


Қауіпті 

  • Мектепішілік «Қиын оқушы» есебінде 5 оқушының болуы
  • 1 оқушының психологтың бақылауында «Қауіпті топ» есебінде болуы
  • Ресурс автоматтандырылған диагностиканың нәтижесі бойынша               2 оқушы «Қызыл» деңгейде
  • Өгей ана, өгей әкемен тұратын, ата-анасының бақылауынсыз қалған  оқушыларды ң психологиялық жағдайы тұрақты бақыланбай қалуы





КЕЛЕСІ ОҚУ ЖЫЛЫНА ҚОЙЫЛАТЫН МІНДЕТТЕР

  • Білім алушыларды психологиялық-педагогикалық зерделеу негізінде әрбір жеке тәсілді қамтамасыз ету;
  • Білім алушылардың бейімделуі, дамуы мен әлеуметтенуі мақсатында психологиялық диагностикалау;
  • Білімінде олқылығы бар оқушыларға психологиялық қолдау, диагностикалау жұмыстары бойынша тәжірибе алмасу.

ü  Қыздармен, ұлдармен   жүргізілетін профилактикалық жұмысты жандандыру;

ü  Құқықбұзушылыққа бейім оқушыларды дер кезінде анықтау.

ü  Өгей әке, өгей анамен тұратын,  ата-анасының бақылауынсыз қалған оқушылармен жекеленген жұмыстар жүргізуді толық бақылауға  алу.

ü  Психокорекциялық бағыт бойынша орта буындағы оқушылармен жұмыстарды жандандыру.

  • Пән мұғалімдермен байланыс орнату, әр сыныптағы ерекеше балалар туралы мәлімет беру,психологиялық қолдау ұйымдастыру , пән мұғалімдермен психологиялық-педагогикалық коучингтер өткізу.



                                           Мектеп психологтары:   А.Акимжанова

                                                                                                                                                                                                                                                            А.Табыс